Partnership tussen Gulf en Manchester United

Londen, 14 maart 2016 – Sensationele deal in de olie- en brandstofsector voor Gulf en voetbalmerk nummer 1 van de wereld.

Gulf Oil International kondigt met trots aan dat zij een partnership voor de lange termijn is aangegaan met Manchester United, het wereldwijd toonaangevende voetbalmerk. Dankzij dit opzienbarende initiatief, dat voor zover bekend de eerste in de sector is, wordt Gulf de officiële wereldwijde partner van Manchester United in de consumentenmarkt voor brandstoffen en smeermiddelen.

Het partnership is vandaag in Manchester op het AON trainingscomplex van de voetbalclub geïntroduceerd tijdens een samenkomst van Frank Rutten, Vice President International van Gulf Oil, en Jamie Reigle, commercieel directeur van Manchester United, samen met een aantal spelers uit het eerste team en de Manchester United Legends.

Het partnership tussen Manchester United en Gulf loopt in eerste instantie tot het eind van het voetbalseizoen 2018-19; het gaat hier om het grootste op zich staande partnership dat het mondiale olie- en brandstofmerk ooit is aangegaan.

Deze overeenkomst biedt Gulf Oil International, een onderneming uit de Hinduja Groep, toegang tot de marketingmiddelen van Manchester United, waaronder het clubembleem en spelersafbeeldingen; de onderscheidende oranje schijf van Gulf zal verschijnen op de digitale reclameborden tijdens belangrijke wedstrijden in Old Trafford: Premier League, FA Cup en League Cup.

Het partnership markeert een verdere stap binnen het streven van Gulf om haar merkaanwezigheid wereldwijd te versterken en stelt de onderneming in staat om contact te leggen met het internationale fanlegioen van Manchester United, waaronder 325 miljoen volgers in Azië, dat door Gulf wordt beschouwd als een belangrijk aandachtsgebied, met een sterke aanwezigheid in India en snelle commerciële ontwikkelingen in China, het Midden-Oosten en Indonesië.

Commentaar van Frank Rutten, Vice President International van Gulf: "Gulf wordt in motorsportkringen al gezien als een iconisch merk, maar dit is werkelijk een fascinerende gelegenheid voor Gulf om ons sponsorschap in de motorsport verder uit te breiden en het mondiale speelveld te betreden; daarbij zetten we de ambities en groeiplannen van ons merk op de kaart. 

Dit partnership met Manchester United, absoluut de grootste voetbalnaam van de wereld, verenigt twee merken met een ongelooflijke historie, drang tot uitmuntende prestaties en het vermogen om te luisteren naar de wensen van de klanten - de fans dus, in het geval van Manchester United - en dat vervolgens om te zetten in daden. We zijn echt enorm enthousiast over het vooruitzicht om samen stappen voorwaarts te maken."

Gulf levert haar smeermiddelen in meer dan 110 landen over de hele wereld, exploiteert tankstations in 22 landen en is een succesvolle leverancier voor de mondiale scheepvaartindustrie. Dit nieuwe partnership laat zien dat Gulf zich permanent inzet om waarde toe te voegen aan haar aanbod voor klanten die smeermiddelen van Gulf gebruiken of bij een Gulfstation tanken. Het partnership benadrukt tevens de permanente wens om een uitzonderlijke oliemaatschappij te zijn, zoals ook wordt geïllustreerd met de kernwaarden 'Kwaliteit, Doorzettingsvermogen en Passie'.

London, 14 maart 2016 – Commentaar van Managing Director Richard Arnold van de Manchester United Group:

"Zowel Manchester United als Gulf hebben zich ontwikkeld en aangepast sinds de oprichting, meer dan 100 jaar geleden, maar beide partijen blijven dicht bij de eerste uitgangspunten. Gulf spant zich altijd in om haar kernwaarden - kwaliteit, doorzettingsvermogen en passie - uit te dragen en dat zijn principes die ook bij onze club hoog in het vaandel staan.

Gulf Oil International heeft al veel ervaring op sportgebied en we gaan heel graag samenwerken om dat ook naar de voetbalsport door te zetten. Via dit partnership gaan we onze insteek stimuleren om onze fans over de hele wereld, vooral in Azië, te bereiken."

Vicki Kipling, President of Brand & Marketing van Gulf Oil, wijst er nadrukkelijk op dat het nieuwe partnership niet betekent dat Gulf haar betrokkenheid bij de motorsportsector laat varen. "Sterker nog, Gulf verbreedt haar horizon in de motorsport dit jaar nog verder. Zo hebben we onlangs nog een driejarig technisch partnership met het door BMW ondersteunde Milwaukee BMW-team in World Superbikes aangekondigd. Verder geven we dit jaar weer acte de présence op Le Mans, gaan we met het Gulf Racing Team en hun Porsche de strijd aan in het World Endurance Championship en treden we op als partner voor de krachtigste motor van de wereld bij de poging van Ian King om een tiende Top Fueldrag-titel binnen te slepen. 

Al die activiteiten vormen een aanvulling op ons partnership met Manchester United in de voetbalwereld en bieden Gulf een geweldig wereldwijd marketingplatform om de ingeslagen weg naar snelle groei te kunnen vervolgen."


Terug naar het overzicht >