McLaren Automotive & Racing sponsorship

Gulf heeft samen met het wereldberoemde raceteam McLaren Racing en het luxe autobedrijf McLaren Automotive een meerjarig strategisch sponsorship. Het McLaren sponsorship brengt twee gerenommeerde merken samen die een lange en succesvolle geschiedenis hebben. Daarnaast hebben de bedrijven een gezamenlijke ambitie om de innovatie en capaciteiten van beide merken te gebruiken om een ​​winnende formule te worden, zowel op het circuit als op de weg.De band van Gulf met McLaren begon in 1968 en duurde tot het einde van het seizoen 1973. Gulf en McLaren genoten daarin samen succes in zowel de Formule 1 als in de Can-Am-serie. Samen won het team daarbij meer dan 40 races. De samenwerking werd vervolgens verlengd met de iconische McLaren F1 GTR die in Gulf-kleuren reed tijdens de 24 uur van Le Mans en in de wereldwijde GT-races halverwege de jaren negentig.Vanaf 2021 wordt Gulf de leverancier van smeermiddelen van McLaren Automotive. Alle auto’s worden daarbij gevuld met Gulf olie en brandstof die is geoptimaliseerd voor krachtige motoren.

Mike Jones, CEO van Gulf Oil over het McLaren sponsorship:

“Dit is een zinderend partnerschap dat het merk Gulf terugbrengt in de elite-autosport. De geschiedenisboeken staan ​​vol met opmerkelijke verhalen die vertellen wat Gulf en McLaren in het verleden hebben bereikt. Nu zijn we weer samen om het volgende hoofdstuk van dit unieke partnerschap te schrijven.  “We zijn er trots op samen te werken met een merk dat onze toekomstige ambities en onze ambitie voor innovatie deelt, zowel op de weg als op het circuit. We kijken ernaar uit om samen te werken en de toonaangevende capaciteiten van zowel Gulf als McLaren verder te ontwikkelen.”

Zak Brown, CEO van McLaren Racing:

“We zijn verheugd Gulf weer te verwelkomen bij McLaren en twee iconische merken weer bij elkaar te brengen in een nieuw en opwindend partnerschap. Gulf maakt deel uit van de geschiedenis van McLaren en staat bekend om hun innovatie en technische uitmuntendheid in de branche. Dit sluit perfect aan bij McLaren. We kijken ernaar uit om dit seizoen onze samenwerking samen te starten. ”

Mike Flewitt, CEO bij McLaren Automotive:

“Het is geweldig Gulf weer te mogen verwelkomen na een lange historische associatie waarbij de naam door de jaren heen vele McLaren auto’s sierde. McLaren heeft een rijke geschiedenis in het werken met toonaangevende partners. We zijn verheugd deze trend voort te zetten via onze hernieuwde samenwerking met Gulf. Net als McLaren staat de naam Gulf synoniem voor technische uitmuntendheid en innovatie en de opwinding van racen en autorijden. “Elke supercar heeft brandstof en smeermiddelen van Gulf wanneer hij het McLaren Production Center verlaat en ik weet dat onze klanten het geweldig vinden om samen met ons team als een van de weinigen te kunnen werken aan de mogelijkheid om hun McLaren-supercar in de iconische Gulf-kleurstelling te personaliseren.” Het merk Gulf is geïntegreerd in het McLaren Formule 1-team vanaf de Britse Grand Prix 2020 op vrijdag 31 juli – zondag 2 augustus. Het McLaren F1-personeel, waaronder coureurs Lando Norris en Carlos Sainz en de McLaren-pitcrew vertegenwoordigen het logo van Gulf. Gulf-branding is ook te zien op de motorcovers en buitenspiegels van de McLaren MCL35-raceauto’s.

McLaren sponsorship