Gulf & McLaren – Twee iconische merken weer bij elkaar

Gulf is samen met het wereldberoemde raceteam McLaren Racing en het luxe autobedrijf McLaren Automotive een meerjarig strategisch partnerschap aangegaan.

Het partnerschap brengt twee gerenommeerde merken samen die een lange en succesvolle geschiedenis hebben. Daarnaast hebben de bedrijven een gezamenlijke ambitie om de innovatie en toonaangevende capaciteiten van beide merken te gebruiken om een ​​winnende formule te worden, zowel op het circuit als op de weg.

De band van Gulf met McLaren begon in 1968 en duurde tot het einde van het seizoen 1973, waarbij Gulf en McLaren succes genoten in zowel de Formule 1 als in de Can-Am-serie, waarin het partnerschap meer dan 40 races won. De samenwerking werd vervolgens verlengd met de iconische McLaren F1 GTR die in Gulf-kleuren reed tijdens de 24 uur van Le Mans en in de wereldwijde GT-races halverwege de jaren negentig.

Vanaf 2021 wordt Gulf de leverancier van smeermiddelen van McLaren Automotive, waarbij alle auto’s worden gevuld met Gulf olie en brandstof die is geoptimaliseerd voor krachtige motoren.

 

Mike Jones, CEO van Gulf Oil:
“Dit is een zinderend partnerschap dat het merk Gulf terugbrengt in de elite-autosport. De geschiedenisboeken staan ​​vol met opmerkelijke verhalen die vertellen wat Gulf en McLaren in het verleden hebben bereikt. Nu zijn we weer samen om het volgende hoofdstuk van dit unieke partnerschap te schrijven.  “We zijn er trots op samen te werken met een merk dat onze toekomstige ambities en onze ambitie voor innovatie deelt, zowel op de weg als op het circuit. We kijken ernaar uit om samen te werken en de toonaangevende capaciteiten van zowel Gulf als McLaren verder te ontwikkelen.”

Zak Brown, CEO van McLaren Racing:
“We zijn verheugd Gulf weer te verwelkomen bij McLaren en twee iconische merken weer bij elkaar te brengen in een nieuw en opwindend partnerschap. Gulf maakt deel uit van de geschiedenis van McLaren en staat bekend om hun innovatie en technische uitmuntendheid in de branche, die perfect aansluit bij McLaren. We kijken ernaar uit om dit seizoen onze samenwerking samen te starten. ”

Mike Flewitt, CEO bij McLaren Automotive:
“Het is geweldig om Gulf weer te mogen verwelkomen na een lange historische associatie waarbij de naam door de jaren heen vele McLaren auto’s sierde. McLaren heeft een rijke geschiedenis in het werken met toonaangevende partners en we zijn verheugd deze trend voort te zetten via onze hernieuwde samenwerking met Gulf. Net als McLaren staat de naam Gulf synoniem voor technische uitmuntendheid en innovatie en de opwinding van racen en autorijden. “Elke supercar zal brandstof en smeermiddelen van Gulf hebben wanneer hij het McLaren Production Center verlaat en ik weet dat onze klanten het geweldig zullen vinden om samen met ons team als een van de weinigen te kunnen werken aan de mogelijkheid om hun McLaren-supercar in de iconische Gulf-kleurstelling te kunnen personaliseren.” Het merk Gulf zal worden geïntegreerd in het McLaren Formule 1-team vanaf de Britse Grand Prix 2020 op vrijdag 31 juli – zondag 2 augustus. Het logo wordt gedurende het F1-seizoen 2020 vertegenwoordigd door McLaren F1-personeel, onder meer via coureurs Lando Norris en Carlos Sainz en de McLaren-pitcrew. Gulf-branding zal ook verschijnen op de motorcovers en buitenspiegels van de McLaren MCL35-raceauto’s.

#GulfXMcLaren